sunnuntai 24. maaliskuuta 2013

Aqualan L - perusvoide

Kuten oon jo tässä paasannut, olin tammikuussa leikkauksessa, ja oon vieläki sairaslomalla.. Noh, tää nyt ei liity saikkuun millään lailla, vaan leikkauksen jälkimainingeihin.
Jotta leikkausarvista ei tulis rumat, niitä pitää hieroa säännöllisesti jollain voiteella, mulle suositeltiin Bebanthenia, mutta enhän mä tietenkään sitä sit voinu ostaa. Mulla on kotona pieni tuubi Bebanthenin halpisversioo, niin se sai luvan riittää. Koska kuitenkin oon tällanen hamsteri, mitä kosmetiikkaan tulee, niin pitihän se tietysti ostaa jotain muuta voidetta arpien hoitoon.
Halusin kokeilla tätä Aqualanin keltasta perusvoidetta, koska takana olevan listauksen mukaan tää on enemmän kosteuspitoinen ku rasvapitoinen, joten uskoin et tää sit käy moneen muuhunki asiaan.


Pahoittelen hieman pimeää kuvaa..

Arpihoidossa tää toimi oikein hyvin, mutta koska arvet ei oo niin isot, toisin ku tää tuubi (jossa on 200g tavaraa), piti miettiä et mihin muuhun tätä vois käyttää.


Voiteen luvataan sopivan myös meikinpoistoon. Oon kuullukki sellasesta, et perusvoiteella voi pestä myös meikit. Ja sitähän piti sit kokeilla. Silmämeikkiin en kokeillu, mut kasvoille joo. Testipäivänä mulla oli vaan vahapohjainen meikkivoide ja puuteria (harjoteltiin koulussa meikkipohjan tekoa). Otin tuotetta reilusti kämmenelle ja hieroin kasvoille. Voide muuttui hetken päästä valkoisesta vaaleanruskeaksi, joten ihan oikeesti sillä sai meikkiä pois. Mutta yhellä kertaa pestynä, vaikka hieroin kasvoja huolellisesti ja pitkään, kasvovedellä kostutettuun vanulappuun jäi vielä meikkiä... Enkä sit viittiny enää tällä pestä uudestaan, vaan käytin "ihan oikeeta" naamaputsaria.


Voide on todella paksua, mutta yllättävää silti, käsivoiteeksi tää ei mulla sopinu. Näin kylmillä keleillä, käteni ovat yleensä todella kuivat ja mulla saattaa olla hieman atooppistaki ihoo talvisin. Rystyset on aina punaset ja ne saattaa ruveta kutisemaan. Ilman käsivoidetta en pysty elään. Mut tää tuntu jättävän ihan pikkuriikkisen kalvon iholle, sen sijaan et olis kunnolla kosteuttanu. Tunsin iholla voiteen ja samalla tuntu et sen alla vielä ihoa kiristää.. Outoa.
Kokeilin tätä myös jalkavoiteena, ja siinä tää toimi paremmin. Tykkään muutenki siitä et jalkavoide on paksua.
Myös huulirasvana toimii hyvin, kasvovoiteena ei niinkään.
Ja koska näin talvisin/kylminä keleinä kroppani rutisee kuivuutta, en usko et tää siihenkään auttais kalvon takia. Varmasti toimii hyvin ei niin kuivalla iholla, mut ite käytän tän arpihieronnan lisäksi huulirasvana ja jalkavoiteena pois.


Tai siis nää molemmat :) Apteekista sai ton pienemmän tuubin kaupan päälle ku osti ison.

-T

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mielipiteitä? :)